Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Większe spalanie po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Większe spalanie po wymianie rozrządu

    gusiak11, ale oni piszą o Octavii III, a nie II. W dwójce podgrzewanej szyby przedniej nigdy (nawet za dopłatą) nie było. Do tego modelu po prostu kostruktorzy jej nie przewidzieli.

  • #2
    Większe spalanie po wymianie rozrządu

    Witam. Mam problem jak w temacie. Wymieniałem ostatnio rozrząd w swojej Skodzie i po wymianie zaobserwowałem że wzrosło mi spalanie. Zarówno na jałowym - wcześniej 0,5 l/h teraz 0,6 l/h ale przede wszystkim podczas jazdy, a w szczególności jazdy na niskich obrotach. Wcześniej nawet kulanie się po mieście wychodziło mi max 6 l a teraz żeby osiągnąć taki wynik - niemożliwe. Wychodzi w najlepszym wypadku 6,5 - do 8. Byłem już u mechanika, który mi to robił i zapytałem czy nie trzeba ustawić kąta wtrysku. Odpowiedział mi że z tym (moim) aucie się tego nie ustawia ?! Nie znam się niestety na mechanice samochodowej więc przyjąłem że mówi prawdę. A jak jest naprawdę ? Proszę Was o pomoc. Może ktoś ma ten motorek co i ja i powie jak to jest .
    Grunge is not death

    Komentarz


    • #3
      jak bys chwile poszukal bylo juz na forum ze wlasnie spalanie roslo po wymianie rozrzadu . A kont wtrysku tez sie ustawia ...

      Komentarz


      • #4
        To wiem że się kąt ustawia. Pytanie jest konkretnie o mój silnik czyli BLS. Mechanik powiedział, że w tym robi się to jakoś automatycznie - szukam potwierdzenia lub obalenia tej tezy.
        Grunge is not death

        Komentarz


        • #5
          znajdz temat o jakim mowie . Tam jest opisane jak kolega dal sobie rade z problemem . Ja ten temat pamietam jak przez mgle a teraz mi sie szykac nie chce . Ale wydaje mi sie ze w bls e ustawia sie kont tak samo jak w kazdym innym 1.9 .

          Komentarz


          • #6
            Kolego - oczywistym jest że przeszukałem forum przed założeniem tematu. Opis o którym piszesz (jak sądzę) to wątek dotyczący octavi I, więc raczej mało przydatny. Może ktoś z posiadaczy 1,9 TDI - kto wymieniał rozrząd się odezwie i powie jak to było u niego przy i po wymianie. Czy ustawia się kąt wtrysku w tym silniku, czy nie ?
            Grunge is not death

            Komentarz


            • #7
              W Twoim silniku nie ustawią się kąta wtrysku. Jest on calkowicie regulowany przez ECU.
              Ustawia się za to kąt synchronizacji, ktory de facto powinien byc skontrolowany po wymianie rozrządu. Warto by sprawdzic ten parametr - faktycznie ma on wpływ na spalanie pokazywane przez FIS.
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez przemik
                W Twoim silniku nie ustawią się kąta wtrysku. Jest on calkowicie regulowany przez ECU.
                Ustawia się za to kąt synchronizacji, ktory de facto powinien byc skontrolowany po wymianie rozrządu. Warto by sprawdzic ten parametr - faktycznie ma on wpływ na spalanie pokazywane przez FIS.
                Wymianę zawsze zaczynam od skontrolowania ustawienia synchronizacji na starym zestawie.
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz


                • #9
                  Po konsultacjach z mechanikiem wygląda na to że zapomniał o sprawdzeniu ustawie na starym rozrządzie, stąd mam objawy jakie mam - komputer źle pokazuje. Ale oczywiście to poprawi.
                  A mam jeszcze jedno pytanie czy to przestawienie może mieć wpływ na szeroko rozumianą moc silnika? tzn jest jakby nieco słabsze przyspieszenie, ale delikatnie i słuchać jakby delikatny świst. Czy to może być powodem złego ustawienia rozrządu?
                  Grunge is not death

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez toro102
                    i słuchać jakby delikatny świst. Czy to może być powodem złego ustawienia rozrządu?
                    Raczej samego napięcia paska.
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez toro102
                      przestawienie może mieć wpływ na szeroko rozumianą moc silnika? tzn jest jakby nieco słabsze przyspieszenie
                      Moze miec... zalezy ile wynosi teraz parametr kata synchro...
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez przemik
                        W Twoim silniku nie ustawią się kąta wtrysku. Jest on calkowicie regulowany przez ECU.
                        Ustawia się za to kąt synchronizacji, ktory de facto powinien byc skontrolowany po wymianie rozrządu. Warto by sprawdzic ten parametr - faktycznie ma on wpływ na spalanie pokazywane przez FIS.
                        Wydaje mi się, że nie tylko na to wskazywane przez FIS.

                        Poza tym kąt wskazywany przez VCDSa i regulowany przesunięciem koła zębatego względem wałka rozrządu ma pośrednio także wpływ na kąt wtrysku - w końcu sprężanie paliwa w pompowtryskiwaczu to mechaniczna akcja wywołana obrotem wałka rozrządu, a nie impulsem elektrycznym z ECU, więc kąt wtrysku nie jest tak do końca w 100% niezależny od mechanicznego ustawienia wałka i koła.
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz


                        • #13
                          Kąt synchro ktory widać w 004 stat/dyn... nie ma wpływu na kąt wtrysku.
                          I ta regulacja go w zaden sposob nie zmienia.
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz


                          • #14
                            Tak czytam ten temat i w zasadzie u mnie jest 1.9 ale bxe 105km i jest taka sytuacja ze na postoju na jalowym pokazuje mi 0,7l\h ,to samo jest ze spalaniem ,wydaje mi sie troszke za duze, a kat synchronizacji mam teraz ustawiony na -1 , a kiedy dam wiecej np na -3 to owszem spalanie na postoju spada do ok 0,5 ale auto jest mulowate , silniczek lepiej pracuje i miekko ale jest mulowale. i co powiecie z tym? dlaczego mam takie wysokie obecnie przy -1? 0,7l

                            Komentarz


                            • #15
                              -1 jest OK.... nic bym nie zmienial

                              Ten parametr spalania na wolnych pokazywany przez FIS to chyba jest bez znaczenia. Bo jakie to ma znaczenie czy auto na wolnych pali 0,5 0,7 czy 0,8
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie wiem czy ten parametr ma jakies znaczenie czy nie , ale jezeli auto w całym dajmy na to zaskresie obrotów pobiera o "ileś" tam procent wiecej paliwa to i automatycznie spalanie wzrasta. dajmy na to jezeli ten parametr jest "ileś tam" procent niższy to i w calym zakresie obrotow bedzie nizszy ,stad moje rozmyslenia.Ludzie wszedzie piszą ze normalnie bez odbiorników prądu ,bez swiatel ,bez niczego pobiera im 0.4l/h , u mnie jest 0,7 przy swiatłach ,radiu i nawiewie , bez tego jest tyle samo. zwieksza sie do 0,8 przy ogrzewaniu tylej szyby ,a przy klimie jest chyba 1l czy jakos tak jak nie wiecej.O czymś to swiadczy. A pytam tylko iwyłacznie dlatego ,że czytając wątek o zmanie kąta synchronizacji wałka rozrzadu ,co ludzie np wymieniali rozrzad i pozniej nagle spalanie wzroslo po wymianie ,to chyba cos w tym musi byc. moj stary tdi jakim bym 1.9 alh 90km na postoju pobierał 0,4l ,rozumiem ze to ok malo i ze to inna konstrukcja , ale 0,7 to troszke sporo. tym bardziej ze auto do oszczednych nie nalezy.trase 300km przy stałej predkosci 100km/h ciezko mi zrobic na 18l ropy.a wrecz wychodzi na styk ,wiec 6l po trasie? przy prawie kulaniu się po autostradzie?Dla porownania ta sama trase poprzednim tdi alh 90 po programie robilem na 15l ropy i jeszcze cos tam zostawalo zawsze. takze. No i dlaczego tak jest ze jak cofne kat na -3 to się pokazę te 0,4 na postoju... obecnie kiedy jest na -1 to silnik dosyc glosno pracuje i twardo ,a jezeli cofne jak pisalem wyzej to obroty ładnie się stabilizują,silniczek cichnie i miekko pracuje. dodam ze auto ma przejechane ledwo ponad 60tys...A i wtryski wszystkie sa tez ok na pewno.
                                W skodzie mi kiedys powiedzieli przy okazji jak autko bylo na serwisie ze obroty mam troszke za wysokie ,stad tez moze sie i brac to spalanie wieksze? Niby wszystko jest dobrze jezdzi,odpala a nadal cos z tym spalaniem... moze miec na to wplyw sam czujnik na wałku? albo jakis inny?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez przemik
                                  -1 jest OK.... nic bym nie zmienial

                                  Ten parametr spalania na wolnych pokazywany przez FIS to chyba jest bez znaczenia. Bo jakie to ma znaczenie czy auto na wolnych pali 0,5 0,7 czy 0,8
                                  Ma to znaczenie dla co niektórych kawalerów , zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. :shock: .Mowa tu o tych , mających utrudniony dostęp do wolnego kąta celem po-bzykania. Faktycznie, może trudno się skupić myśląc o zwiększonym spalaniu :diabelski_usmiech
                                  P.S. Widział ktoś 0,3 w PDku na biegu jałowym?
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez robekcool
                                    Zamieszczone przez przemik
                                    -1 jest OK.... nic bym nie zmienial

                                    Ten parametr spalania na wolnych pokazywany przez FIS to chyba jest bez znaczenia. Bo jakie to ma znaczenie czy auto na wolnych pali 0,5 0,7 czy 0,8
                                    Ma to znaczenie dla co niektórych kawalerów , zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. :shock: .Mowa tu o tych , mających utrudniony dostęp do wolnego kąta celem po-bzykania. Faktycznie, może trudno się skupić myśląc o zwiększonym spalaniu :diabelski_usmiech
                                    P.S. Widział ktoś 0,3 w PDku na biegu jałowym?
                                    Skoro masz takie problemy to nikt nie wnika :lol:

                                    0,3 nikt nigdzie nie napisał ale 0,4l/h bez problemu taki wynik uzytkownicy maja czy chocby nawet 0,5 ,dla porownania sprawdzalem z inna o2 tylko po fl rowniez z silnikiem 1.9 105km ale oznaczenia niestety nie znam ,tam ten parametr wynosi dokladnie 0,4l. dla porownania trase na calym baku pod korek robi ok 1400-1500 km ,wiec chyba jest roznica jezeli ja ta sama trase z ta sama predkoscia pokonam 1,5 baku paliwa?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Porownywanie ALH i BXE.... heh to chyba mija sie z celem. Dwa zupelnie inne generatory mocy. Mysle ze 6 l na trasie to dobry wynik jak na BXE... tak w ogole to bardzo dobry wynik.
                                      Mysle, szkoda czasu na grzebanie w Twoim BXE... nic mu nie dolega.

                                      Pozdrawiam
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez przemik
                                        Porownywanie ALH i BXE.... heh to chyba mija sie z celem. Dwa zupelnie inne generatory mocy. Mysle ze 6 l na trasie to dobry wynik jak na BXE... tak w ogole to bardzo dobry wynik.
                                        Mysle, szkoda czasu na grzebanie w Twoim BXE... nic mu nie dolega.

                                        Pozdrawiam
                                        Nie porównuje alh i bxe tylko O2 z O2 fl 1.9tdi 105km. Oznaczenia drugiego silnika nie znam bo nie zaglądałem nawet jaki to. Ale może i masz rację że nie ma co ruszać. Moje pisanie miało tylko na celu wyjaśnienie wątpliwości że jąk ktoś wymienia rozrząd i nagle po wymianie wzrasta spalanie w porównaniu do przed to coś z tym się dzieje jeżeli ktoś nie ustawi odpowiednio kąta. Dlatego tak mnie to zastanawia w przypadku kręcenia mojego walka i przestawiania parametrów i zmieniającego się pracy silnika oraz nastawow.

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X